האם הפייסבוק מתאים לפירסום מותגי יוקרה? דווקא כן, כך מוכיח מחקר חדש.

דו"ח חדש שפורסם אתמול (1.8.2013) על ידי L2 (Luxury Lab Think Tank) באוניברסיטת ניו יורק (המכון למחקר חדשנות דיגיטלית), מודד את הביצועים של פרסום במדיה החברתית עבור כמעט 250 מותגי יוקרה. ולטענת ראש המחקר מורין מאלן, אלו שמטילים ספק ברלוונטיות ובשייכות המתמשכות של פייסבוק לפרסום מותג יוקרה, צריכים לחשוב פעמיים. המחקר מגלה כי רוב הכוח של מותגי היוקרה במדיה החברתית נמצא דווקא בפייסבוק. ובינתיים, רשתות חזותיות-ויזואליות ופלטפורמות מובייל ממשיכות במגמת העלייה, ביניהן מתבלטת Instagram.

מותגי יוקרה ופרימיום נתפשים כמותגים לאנשים מבוגרים. לאנשים עם כסף. ולכן אנשי שיווק הניחו בטעות כי השיווק של מותגי היוקרה פונה לקהל שלא נמצא בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות. אבל מסתבר כי הנוכחות במדיה החברתית ממשיכה להיות חשובה למותגי היוקרה. ראש המחקר מאלן אומר כי פלטפורמות כמו פייסבוק לא צריכות לעמוד להשוואה ברמות היעילות שלהן אל מול יעילות החיפוש בגוגל. במקום זאת, את הפרסומות בפייסבוק יש להשוות דווקא לפרסומות בעיתונים ובטלוויזיה. " שעת השיא בטלוויזיה עדיין מקבלת יותר צפיות מאשר פייסבוק, אבל באמצע היום, יש לפייסבוק בעצם את ההזדמנות להציג פרסומות שמקבלות חשיפה שמשתווה לזו שאפשר לקבל בטלוויזיה", אומר מולן. "זה כמו פלטפורמת טלוויזיה רק ממוקדת יותר".

  פייסבוק וטוויטר במובייל - פרסום מותגי יוקרה

פייסבוק היא הכוכב של המדיה החברתית, על פי הדו"ח, שנקרא "המדיה החדשנית ביותר בעולם התקשורת." אמנם למותגי היוקרה יש בממוצע רק שבעה חשבונות ברשתות החברתיות השונות מתוך סך כולל של 15, אבל כל אחד ממותגים אלו מתפאר בנוכחותו בפייסבוק. זה לא אומר שכל המותגים הצטרפו בהתלהבות לפייסבוק. רולקס למשל לא השקיעה בנוכחותה בפייסבוק כלל עד לאפריל שנה זו, וזאת למרות שדפי המותגים בפייסבוק היו זמינים לחברות כבר משנת 2007.

 מותגי יוקרה רבים שהשתתפו בסקר, כמו: שאנל, ריץ-קרלטון, טיפאני ושות, למשל – הם כבר מותגים מאוד מוערכים וידועים. כך שהמטרה בפעילות ברשתות החברתיות אינה להשיג שיעור מודעות גבוהה יותר. עם זאת, המדיה החברתית מאפשרת להם להגיע אל בסיס של לקוחות צעירים. וגם אם המותגים לא זקוקים לנוכחות במדיה החברתית כדי להגביר את המודעות, העובדה שיש להם דפים במדיה החברתית מאפשרת למותגים להוביל את השיחה על המותגים שלהם, כך על פי מאלן.

 הדו"ח מציין כדוגמה פרסומת אידיאלית למותג  Dove, החברה יצרה סרטון ויראלי שנקרא "רישומי יופי אמיתי". הסרטון הופץ בציבור באמצעות YouTube ופייסבוק בלבד.  הקמפיין הזה והסרטון שלו הפכו לנצפים ביותר בכל הזמנים כבר כחודש לאחר השקתו, כך על פי הדו"ח. מאחר והיו ל'דאב' דפים בכלי מדיה חברתיים שונים, הם היו מסוגלים לעקוב אחרי השיחה סביב הפרסומת ברשת.

מאלן אומר כי המדיה החברתית תמשיך להיות רלוונטית בשנים הקרובות, אבל הנוכחות שלה תהיה יותר ויותר חזקה בהתקנים ניידים. פלטפורמות מדיה חברתיות באסיה גם מתחילות למזג מסחר ושיווק בהצלחה אל תוך פלטפורמות כמו Sina Weibo – הטוויטר של סין. "השילוב של מסחר ומדיה החברתית כבר ממש חזק וזה היה בהחלט מפתיע", אומר מולן.

פרסום מותגי יוקרה בפייסבוק

This entry was posted in בלוג, כללי and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.