And the OSCAR goes to… Elad Ravid

באיגוד השיווק הישראלי מעניקים כל חודש פרס איש השיווק של החודש למנהל שייצר את המהלך השיווקי המבריק של החודש.

אני לא מחכה לאיגוד השיווק, אני מכתירה בזאת את אלעד רביד, סמנכ"ל השיווק של שטראוס מזון טרי, או בקיצור, מי שמוביל את המותג חומוס אחל'ה, כמשווק החודש!

קבוצת שטראוס יש לציין נתפשת כחברה שמרנית. אבל זה לא רק היא. זה בעצם אחד התסמינים של הקונצרנים הגדולים. הם מנהלים מותגים ומשווקים מוצרים שפונים לקהל לקוחות ענקי, שנאמד במיליונים, וככאלה הם מנסים למצוא את המכנה המשותף, ולהיות זהירים, כדי לא לפגוע ברגשות של פלח אוכלוסיה כזה או אחר. ומכאן, שמהלכי השיווק הם לא תמיד מן הנועזים והחדשניים ביותר, על אף שלצד אנשי השיווק מן השורה הראשונה בענף, עומדים גם יועצים, פרסומאים, יחצנים ועוד, שגם הם מן המובילים והמוערכים. באמת.

אבל, הנה

הפעם הם שיחקו אותה.

הפעם הם הביאו הברקה.

תראו, אני לא מכורה לחומוס. למעשה טעמתי לראשונה בחיי חומוס, רק כשהבנתי שהגבר הזה, שמתעורר לידי במיטה כל בוקר ומביא שמחה לחיי, חי על חומוס, נושם חומוס, ובדם זורם לו … ניחשתם נכון, חומוס.

לכן, כשראיתי את השלט 'החומוס של אבי' ברח' פרישמן 22 תל אביב

ה חומוס של אבי, פרישמן 22 ת ל אביב
החומוס של אבי – חומוסייה בפרישמן 22 תל אביב.

מיד בדקתי עם פיני אם הוא כבר היה שם.

"מה?" הוא שאל מחדר העבודה, "החומוס של אבי?", הוא המשיך "אה… זה של שטראוס…??!!"

ש ט ר א ו ס ??

אז כן, בפרישמן 22 תל אביב, נפתחה לפני כשבועיים חומוסייה שהיא בחזקת pop-up shop. חנות שצצה לתקופה קצרה ונסגרת לאחר מכן.

בחומוסיה הזו מגישים חומוס אחלה.

לא עושים לו שום דבר בדרך לצלחת, פרט לחימום קל, ותוספות. טחינה, גרגירים, ביצה, שמן זית וכד'.  שזה קטע בפני עצמו. חומוסיה שמגישה חומוס תעשייתי ומייצרת חוויה, וכמובן על הדרך זוכה בהפתעה החיובית של הצרכנים, כשהם מבינים שזה לא הטעם של המוצר, אל התפישה והחוויה שמושלמת על ידי המיקום, העיצוב, ההגשה וכמובן החֶבְרָה שעמה הם מבלים-אוכלים בחוץ.

(אתם כבר יודעים, אני אשת הקפה נכון, נו, אז זה כמו להזמין 'נס על חלב' בבית קפה. זה בסך הכל נס. כמו בבית. אבל כשזה בבית קפה, זה נותן חוויה אחרת. זה יותר מפנק).

מעל למנה העיקרית (חומוס תעשייתי בחומוסיה תל אביבית) הם הוסיפו את הרעיון "שלם לפי הטעם". אם טעים מאד, תשלם. אם לא משהו, שלם פחות. או אל תשלם כלל.  אדיר!

חומוס, החומוס של אבי, שלם לפי הטעם
שלם לפי הטעם – החומוס של אבי

.

ברור שהנשמות הטובות ניבאו שהלקוחות 'יגנבו' אותם. אז אמרו.

חומוס - תגובות פייסבוק - בדף 'החומוס של אבי'
תגובות פייסבוק – בדף 'החומוס של אבי'

.

בפועל, כולם משלמים. ומאד יפה. כך לפחות מעיד אלעד רביד המשווק הזוכה.

פשוט, כי כשנותנים בנו אמון, אנחנו לא מֵפֶרים אותו.

אז כדי לתפוס ת'חוויה רוצו לחומוס של אבי.  כי הוא פתוח רק עד יום שישי. כל יום בין 11 לשלוש בלבד!

אה, ואגב, הפדיון ממכירת החומוס הולך כולו לתרומות שזה יפה כשלעצמו.

אלעד, אלי, יוסי וכל העוסקים במלאכה – שאפו !

.

נ.ב. 1

למה החומוס של אבי?

כי אנשי שיווק מקצוענים, מקפידים לקשור את כל הקצוות. ואבי מבורך הוא אחד המגדלים של החומוס (חלק מהמלך השלם של 'טעמי השוק'). ראיתם בקמפיין בטלוויזיה. לא?

.

נ.ב.2

כיוון שרבים מבין קוראי הבלוג שלי הם בעלי עסקים קטנים ולא משווקים. הנה כמה מילות הסבר –

כשיש אסטרטגיה טובה. והמסרים של המותג ברורים ומדוייקים. יותר קל למצוא את הדרך היצירתית לבטא אותם ולהעבירם.

מהי ההבטחה של המותג אחלה? הטעם!  (הסלוגן: 'הטעם מתחיל בשדה'). ..אבל בעיני גם טבעיות.

למה להאמין להבטחה? כי החומוס עשוי מהרכיבים הטובים ביותר.

הם חושפים את המגדלים שמאחורי התהליך. זו הוכחה חברתית. המגדלים הם בני אדם אמיתיים. יש להם שם ופנים. פתאום זה לא המותג שמעיד על עצמו. זה חקלאי שאני יכולה להתחבר אליו, וקל לי יותר להאמין לו.

מה המטרה של פתיחת החומוסייה בתל אביב? לייצר חוויה של חומוס כזו, שלאחריה צרכן שיקנה הביתה חומוס אחלה לא ירגיש שהוא מתפשר. להיפך.

זה כמו להביא הביתה אספרסו מבית הקפה הקבוע והאהוב. ברור שבבית אין לי את המוזיקה, הכלים, ההגשה, והאווירה, אבל עדיין כשקונים קפה הביתה בבית הקפה, מכניסים את אווירת בית הקפה הביתה.

כך גם עם החומוס של אחלה, מהחומוסיה התל אביב. החומוס של אבי.

 

This entry was posted in בלוג, כללי. Bookmark the permalink.