מה עושה מותג הממתקים של עלית במרפאת שיניים? הפתעה!

פוסט על נטוורקינג, שיווק מפה לאוזן, שיווק בעזרת משפיענים, והפתעות במרפאת השיניים.          

כיושבת ראש של קבוצת נטוורקינג (מעגל עסקי של בעלי עסקים עצמאיים) אני מסבירה במפגשים לאלו הנמצאים בתחילת דרכם את משמעות הנטוורקינג ואת כוחו הרב עבור העסק שלהם.
וככה במהלך המפגש עם בעלי העסקים, ממש בטיימינג שהוא כאילו אימפולסיבי מצידי, באמצע משהו אחר לגמרי אני פתאום אומרת:
"אוי, לפני שאשכח. למישהו פה יש ילדים קטנים?" (תמיד יש מישהו שאומר כן…)
"האם תוכל/י להמליץ לי על רופא שיניים לילדים?
יש לי ילד בן ארבע ואני רוצה שיבדקו אותו, שיתרגל לרופא שיניים בלי פחדים…

באפריל, כמדומני, פגשתי באחד מהמפגשים את לי-אור לבנזון. לי-אור היא יועצת הנקה מוסמכת. והיא המליצה על רופאת שיניים ביהוד.

ככה אני מנצלת את הרגע הזה שנוצר, לוקחת את ההמלצה שאני מקבלת, ומסבירה למשתתפי המפגש איך החיבור הזה שעשתה לי-אור באופן כל כך טבעי, ושכולנו בעצם עושים על בסיס יומיומי כשמישהו מבקש מאיתנו הפנייה לאיזה חשמלאי / עורך דין / או רופא טוב…
זה הנטוורקינג.
מה היא עשתה בעצם?

הקשיבה לצורך שלי, וחיברה אותו עם צורך אחר, של בעל עסק. במקרה הזה רופאת שיניים, שבוודאי תמיד תשמח לקבל לקוח חדש. איך היא עשתה את זה, על סמך התנסות אישית מוצלחת, ומתוך רצון כן לעזור.
ככה פשוט.  זו המהות של הנטוורקינג העסקי המאורגן, לייצר הפנייה של לקוח חדש לבעל עסק שזקוק לו, על סמך התנסות חיובית.

היום היינו במרפאה של אותה הרופאה.
חוויה נהדרת. סבלנית. נחמדה באמת. מבינה עניין. יודעת מתי להיות רכה, ומתי החלטית. מסבירה. מחוברת. רלוונטית. זמינה. נגישה. היה שווה 🙂   (תודה לי-אור).

כשבני יצא מהמרפאה, גאה בעצמו עד מאד, שהתגבר על החשש מהלא נודע, התנוססה על חולצתו מדבקה "אני אמיץ" ממותגת!
עם הדמות של קאשי  מהעליתים (Eliteam) אחת מארבעת דמויות המותג עלית.

מדבקת 'אני אמיץ' - מותג עלית זוכה להמלצה חמה בבמרפאת שיניים

.

התפלאתי
זה מותג של ממתקים
למה המותג לוקח חסות על מרפאות שיניים?  או למה מרפאות השיניים מאפשרות לממתקים להיכנס?
אשת השיווק שבי התעוררה בסקרנות.

כשסיפרו לי הבנים (בני ובן-זוגי) מה אמרה הרופאה, הסתבר שמגיל חמש, הממתק הכי בריא לשיניים, הוא המסטיק ללא סוכר. ואחד מאלו הוא מסטיק מאסט.

שיווק מפה לאוזן - מותג עלית זוכה להמלצה חמה במרפאת שיניים

אז מה אני אומרת?

זה תמיד טוב יותר שמישהו אחר ממליץ עליך.
שטכנאי עצמאי בלתי תלוי ימליץ על החלפת חלק במקרר, ולא מח' המכירות של החברה, או המעבדה. כי הוא מבין… (מי זוכר שגם הוא מקבל עמלה?)
שאמא מנוסה תמליץ על רופאת שיניים, ולא המזכירה בקופ"ח.
ושרופאת שיניים תמליץ על מסטיקים, ולא פרסומת בטלוויזיה.
ככה עובדת שיטת ההמלצות וההפניות בנטוורקינג העסקי. כי זה ה-שיווק מפה לאוזן.
וזה תופס שבעתיים כשהמסר עובר מפיו של משפיען. מישהו שהוא אותוריטה בעינינו. ולכן הוא ישפיע עלינו, ויניע אותנו לפעולה.

ותחשבו על זה.

This entry was posted in One Man Biz, בלוג, כללי and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.