טיפ קטן ומדהים הפך את ג'רי ממשווק של חלקי חילוף לגורו ה-שיווק מפה לאוזן !

ג'רי וילסון היה הבעלים של עסק לחלקי חילוף לרכב. לא משהו מרגש במיוחד. אבל זה היה העסק שלו. וזה היה עסק מאד מצליח. מצליח בזכות חושיו המחודדים לשיווק מפה לאוזן, בהיותו עסק של One Man Biz.

חוק 3:33 - שיווק מפה לאוזן, ג'ון וילסון

ג'רי וילסון הצליח עד כדי כך שהוא כתב את המדריך המעשי לשיווק מפה לאוזן, וכיום הוא מייעץ לעסקים איך לשפר דרמטית את התוצאות שלהם על-ידי 'עינוג' לקוחותיהם.

כן-כן, עינוג.
והוא מסביר…
אמנם שיווק מפה לאוזן אינו מהווה תחליף למאמצי שיווק נוספים אחרים, אבל, אם לקוחותיך לא שמחים אחרי שהם באו במגע איתך ועם העסק שלך, כל המאמץ שהשקעת בהבאתם לעסק היה מבוזבז. פשוט כי הם כבר לא יחזרו…

מילא,
אבל המצב גרוע יותר מסתם לאבד לקוח.
לקוח שאינו מרוצה יכול להזיק לעסק. ממש כך.
ולשם כך ג'רי טבע את המונח 'חוק שלוש-שלושים ושלוש (3:33)'.

החוק מסביר כי אנשים נוטים לספר על חווייה שלילית שלהם פי אחת-עשרה יותר מאשר על חוויה חיובית.
קאפיש?

על כל לקוח מרוצה שמספר על החוויה הטובה שלו עם העסק שלך לשלושה אנשים, יש לקוח לא מרוצה שמספר על החוויה הלא טובה שלו עם העסק שלך לשלושים ושלושה אנשים. פי 11.
אבוי!

אז כדי לענג ולשמח לקוחות, חשוב להבין מה הציפיות והצרכים שלהם
(אגב, ניתן לעיתים לייצר תיאום ציפיות עם הלקוח באמצעות המסר השיווקי. למשל חברת התעופה Southwest נהגה להעביר מסר ללקוחותיה כי בטיסה עצמה לא יהיו 'גדולות ונצורות' אבל הטיסה תגיע בזמן ובמחיר נמוך)
וכדי ללמוד מה הציפיות שלהם, הדרך הטובה ביותר היא לשאול אותם באופן ישיר.

זוכרים שכתבתי פעם על 'לפטר לקוח'?
כיוון שיש כמה אנשים שלעולם לא תוכלו לְרָצות, כי הם פשוט 'חמוצים' ואף פעם לא מרוצים, מומלץ להפנות אנשים כאלו ישר אל המתחרים… 😉

אז מה עושים?

אני עוד אמשיך וארחיב בעתיד על ניהול תהליך השיווק מפה-לאוזן
ובינתיים רק זיכרו להקפיד לשמח את לקוחותיכם
לדבר איתם באופן ישיר וגלוי, ליצור תיאום ציפיות לפני, ולבקש חוות דעת על השירות שלכם אחרי.

.

This entry was posted in One Man Biz, בלוג, כללי and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.