חיזרו אחרי: נוטלה-לחיץ-נוטלה-לחיץ-נוטלה-לחיץ-נוטלהלה…

חדשנות מגיעה פעמים רבות מהסתכלות על התנהגות של אנשים המשתמשים במוצר, ומהקשבה לתסכול שהם מביעים. נראה כי לפחות נוטלה (ferrero) לא טרחה אפילו להסתכל במערכונים ובתוכניות הטלוויזיה המפורסמות ביותר, או ללמוד מנסיונם של גדולים, כמו קטשופ (Heinz) לדוגמה. כי אחרת היא היתה מקדימה להביא את הפתרון. ולכן, לבסוף הפתרון הגיע ממקור לא צפוי…

בגיל 16, כשנסעתי לחילופי סטודנטים בגרמניה, והסברתי לאֵם המארחת שאני אוכלת רק לחם עם שוקולד, לא עם חמאה, לא עם גבינה, לא עם נקניק… היא שלפה צנצנת נוטלה.
ואני הייתי מאד מסכנה, ובלעתי ת'צפרדע בשקט, כי אני הייתי רגילה לשוקולד השחר העולה…
[אתם יודעים, זה כמו להגיש שוט אספרסו למי שרגיל ואוהב לשתות רק קפה נמס עלית…]

ברור, שמאז גדלתי קצת, ויש לי בבית גם וגם, גם שוקולד השחר, וגם נוטלה.
[לכל רגע התענוג הפרטי שלו. פיתה עם ממרח שוקולד, וחלה מתוקה עם נוטלה, שלא לדבר על קרפ מים עם נוטלה ובננה…]

אבל זה לא הסיפור

הבעיה שלי עם נוטלה היא הבזבוז הרב, שלא לומר, הפחת הגדול, של נוטלה שנשאר גם על הסכין וגם בתוך הצנצנת, לקראת סופה. (המקור כאן)

נוטלה, כך נראה הסכין אחרי השימוש

צנצנת נוטלה - זה מה שנשאר בסוף

(וכאן)

קצת היסטוריה: נוטלה, ממרח השוקולד על בסיס אגוזים של חברת המזון האיטלקית פררו (Ferrero – הבית של המותגים: קינדר, טיק-טק, פררו רושה, ונוטלה) הושק בשנת 1963. הממרח הראשון שרקח פררו, היה בשנת 1943, ובשל המחסור בקקאו והייצור המוגבל של השוקולד בתקופת מלחמת העולם השנייה, רקח פררו את הממרח בתוספת כמות נדיבה של אגוזים, ומאז הכל היסטוריה.

אלא שנוטלה מגיעה בצנצנת, לא לגמרי נוחה, שתמיד, כמו שהראיתי למעלה יש שאריות מבוזבזות, והיא גם מתקשה עד שמסיימים אותה … לכן הושק לניסיון בלבד במספר מדינות קטן ה-Nutella Squeez

נוטלה לחיץ - Nutella Squeez

לפי מה שקראתי בבלוגים של המעריצים, אחרי שימוש בחצי מהכמות לערך, המשימה של הוצאת הממרח בלחיצה נעשית קשה עד בלתי אפשרית. זו כנראה הסיבה שהמוצר הושק כפיילוט בלבד, וירד מהמדפים לשיפורים ותיקונים, עד להודעה חדשה.
יש חבר'ה שהקימו דף אוהדים בפייסבוק, בנסיון להעביר מסר לחברה, כי יש צורך אמיתי במוצר לחיץ.

נוטלה, תקשיבו, יש לי פתרון עבורכם.

פשוט, לכו ללמוד מהגדולים!

בשנת 1869 הממציא והמייסד, הנרי היינץ ארז לראשונה את המוצר שלו – חזרת מגוררת טרייה – במיכל שקוף כך שהקונים יוכלו לראות כמה זה טהור. רק שבע שנים לאחר מכן הגיע השוֹס הגדול.
בשנת 1876, הושק לראשונה הקטשופ של היינץ. מאז ומעולם היה הקטשופ בבקבוק זכוכית עם צוואר ארוך, מה שהיקשה עד מאד על היכולת להוציא את הקטשופ מהבקבוק.

זה ממש הרגיש כאילו שאדון היינץ מתקשה להיפרד מהקטשופ שלו, כאילו הוא נמצא בתוך כל בקבוק ומושך בכוח פנימה את הקטשופ שיישאר
ואילו אנחנו מנסים נואשות לגרום לקטשופ לצאת החוצה, אל הצלחת או ישירות על המנה.

זוכרים איך נהגנו להרביץ במרץ על תחתית הבקבוק??

זה היה פשוט מנהג לא ייאמן, ודי מתסכל אם יורשה לי לומר. זה דרש מאיתנו המון סבלנות

קטשופ היינץ - סבלנות

למעשה להיינץ היה בקבוק לחיץ ראשון כבר בשנת 1983, וב-1990 הבקבוק הלחיץ הזה כבר היה ניתן כולו למיחזור. אבל רק בשנת 2002 הושק הבקבוק הלחיץ שעומד על הראש, ומאז הוא נמצא בכל בית בעולם. (והוא גם איפשר להיינץ לצמוח בחזרה במכירת הקטשופ, בתקופה בה הצרכנים נכנסו למודעות בתזונה, והחלה הצניחה במכירות הקטשופ באופן כללי).

קטשופ היינץ בקבוק לחיץ עומד על הראש ובקבוק הזכוכית המסורתי

בואו נזכר בכמה נקודות ציון משעשעות של הקטשופ בבקבוקי הזכוכית:

טוני סופראנו, באפיזודה מס' 30 האחרונה של ה-Sopranos מאבד ת'סבלנות …

בסיינפלד היו אינספור אפיזודות של הלקאה בקטשופ

הנה ג'ורג' בסצנה טיפוסית…

ג'ורג' קוסטנצה מהתכנית סיינפלד נאבק עם בקבוק קטשופ היינץ וחובט בו נמרצות

והדבר האחרון, זהירות סקסיסטי להחריד!!!
חברת ההלבשה התחתונה "Dressing for Pleasure" שפונה חד משמעית לקהל ה-BDSM…
עשתה חיבור בין ההלקאה באחוריים של בקבוקי הקטשופ, והאחוריים הנשיים הלבושים במוצריהם, ולכן לצורך קידום מוצריהם הם הדביקו מדבקות על תחתיות של בקבוקי קטשופ…

להרביץ לאחוריים - האחוריים של בקבוקי קטשופ היינץ

סליחה שוב, לא רציתי לפגוע באף אחד… רק להביא דוגמאות וזוויות שונות לעניין…

אז כדי לתקן את הרושם, לחזור לרצינות, להשאיר טעם טוב בפה

וגם, כדי לתת לנוטלה פתרון. הנה הוא. הפתרון האקדמי!

ב-30 במאי 2012 התפרסמה כתבה ב-CNN על חוקרים באוניברסיטת MIT, שפיתחו חומר לא רעיל, טבעי, שניתן לאכילה, המאפשר בריסוסו על פני משטח, או לתוך מיכל, לגרום לכל חומר שיבוא עימו במגע להחליק ממנו. אז נכון, שהחומר פותח כדי לאפשר חסכון באנרגיה, לאפשר יותר בטיחות בתעשיות שונות, אבל היישום הכי מרגש, הוא היישום בתחום אריזות המזון.  הפטנט הזה נקרא Liqui-Glide

לדוגמה, שני מיכלי פלסטיק לחיצים, בשניהם אותה כמות של ריבת ענבים כהה.

בבקבוק הימני ישנו ציפוי Liqui-glide ובשני אין. תראו כמה כוח מופעל על הבקבוק הלחיץ ללא הציפוי

ואפילו, לבקבוק הזכוכית של היינץ יש גאולה, כשיש בתוכו ציפוי ליקווי-גלייד

.

אז נוטלה, רק בגלל שאני אוהבת אתכם, אני נותנת לכם הנחה בדמי התיווך 😀

.

This entry was posted in בלוג, כללי and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.