זכרון ילדות צבעוני ומתוק – על ה תובנה צרכנית של קריולה

על מותג אחד שמקשיב ללקוחות, לומד מהם [מסיק תובנה צרכנית] ומיישם, ואיך במקביל אותו המותג גם מבצע מתיחה.

לפני שבועיים לערך, בשיטוט אקראי בין מדפי העטים בחנות קרביץ (אחת ההנאות הגדולות עבורי ועבור בן זוגי, זה שיטוט ורכישה של כלי כתיבה…)

גיליתי על המדף של צבעי Crayola אריזה אחת ועליה הבטחה "הטושים עם הפקק שתמיד נשאר בסביבה".

איזה יופי , חשבתי לעצמי, זה באמת מענה יפה לצורך.

כי זה נכון, אצל ילדים הפקקים באמת תמיד הולכים לאיבוד.

אני אוהבת יישום כזה של תובנות צרכנים. תובנה צרכנית קטנה, לא מרגשת לכאורה, יכולה לגעת באמת באנשים.

זה מגיע מתוך הקשבה להם. מתוך התבוננות באופן בו הם משתמשים במוצרים שלנו, והם מאפשרים לנו ללמוד מהם איך עוד אנחנו יכולים לעזור להם.

מקץ שבועיים, בשיטוט אקראי בין אתרי חדשנויות ומגניבויות באינטרנט, גיליתי כי אותם חבר'ה יצירתיים בקריולה, משווקים כעת לַקִים, כן, לק צבעוני מטאלי מנצנצץ לציפורניים, באריזת הקרטון הצהובה והמוכרת כל כך של Crayola.

סוג של קריצה לבנות שהתבגרו קצת, אבל עדיין נהנות לצבוע.
אבל מה שעוד יותר אהבתי זה את מתיחת המותג.

מתיחת מותג זה התהליך שבו מכניסים מוצר חדש, תחת מותג קיים, אבל באופן שונה.

למשל. כשמכניסים תחת מותג הפרה של עלית גם גלידה. חישבו על זה יש הרבה הבדלים בין חפיסת שוקולד, לבין גלידת שוקולד. המפעל המייצר שונה. המקום בסוּפּר שונה. הרגלי הצריכה שונים. העונות בשנה. המחיר. הכל שונה.  זו מתיחת מותג.

במתיחה של קריולה ישנו שימוש באותה קופסה צהובה. אותו מותג צבעים – קריולה, אותה שפה עיצובית.

רק קהל היעד השתנה (לא ילדים), החומר השתנה (לא צבעי שעווה), וצורת השימוש (לא על נייר).

אם אתם שואלים…

אז לא.  אני לא חושבת שזה הולך להיות בוננזה, וגם לא המוצר הכי רווחי עבור היצרנית והמשווקת.

אבל זו בהחלט חדשנות מדליקה, ופנייה מעניינת לקהל מטרה חדש.

I like Crayola

מקור: DisignTaxi.com

This entry was posted in בלוג and tagged , , , . Bookmark the permalink.