רוצה קפה חינם? רק תפהק ! [שיווק גרילה מדליק ומעורר]

מהלך שיווקי מדליק (למהלכים כאלו קוראים שיווק גרילה) של חברת הקפה השלישית בגודלה בעולם Douwe Egberts.  קפה חינם תמורת פיהוק.

שיווק גרילה - פיהוק של אשה בשדה התעופה בדרום אפריקה

שבע שנים. שבע שנים הייתי אחראית על כל תחום האספרסו והפילטר של עלית (החטיבה הישראלית של חברת הקפה החמישית בגודלה בעולם… Strauss Coffee BV). במסגרת תפקידי זה, בין השאר, הייתי הנציגה של חברת דאו אגברטס בישראל (אומרים את זה דאו אחברטס. ככה זה אצל ההולנדים. כל ג' הופכת ל-ח'.  אבל אף אחד בארץ לא יודע להגיד את זה, אז נעזוב זה…).
מ-DE רכשתי וייבאתי קפה פילטר לישראל, למכונות vending שפועלות בבתי מלון בכל הארץ.

אנחנו בארץ אמנם לא מעריכים ת'קפה הזה. פילטר. אבל בעולם מתים עליו.
ה-regular, הקפה הרגיל שנמכר הכי הרבה בסניפי סטארבקס באמריקה, תמורת דולר אחד, הוא בעצם קפה פילטר.
הקפה ששותים הכי הרבה בכל בית באירופה הוא הפילטר.
אצלנו זה נס, אצלם זה פשוט black coffee. coffee.
אם תבקשו black coffee באירופה או באמריקה, תקבלו פילטר.
זה מה שהם אוהבים.

כיוון שקפה פילטר כל כך פשוט להכנה, ובכל מכונה אוטומטית אפשר להגיע לתוצאה טובה, אפילו לא צריך חלב, לכן במדינות הללו המכירה של הקפה ממכונות vending היא כל כך פופולרית. הקפה זול. פשוט להכנה. ויוצא בטעם בדיוק כמו שהם רגילים ואוהבים.

אנחנו בארץ לא כ"כ אוהבים לקנות מהמכונות האלו קפה. הוא תמיד נתפש בעינינו נחות, זול, לא טעים, עשוי מאבקות, ולא נקי (אפילו שלפעמים זה ממש לא כך). אבל בחו"ל זה די סטנדרטי. מבחינתם אפשר להשיג קפה טוב בכל פינה. רק לשלשל לפתח המכונה מטבע אחד וזהו.

עד כאן ההקדמה, שנועדה להסביר למה החברה הזו שלא ממש מוּכּרת בארץ, עם הקפה המצויין שלה, שלא ממש מוערך כאן. למה היא משכה את תשומת ליבי.

ולמה אני בכלל מתלהבת מפעילות שקשורה למכונות vending.
נתקלתי אתמול בפעילות חדשה ומדליקה של דאו אגברטס בדרום אפריקה.

החבר'ה האלה יודעים שבכל מוצר צריכה, כל אדם רביעי שינסה מוצר ארבע פעמים, יחליף ויעבור מהמוצר הרגיל שלו למוצר החדש (תרשום-תרשום. זה טיפ חשוב!)
והחבר'ה האלה יודעים שהסטטיסטיקה הפרטית שלהם אפילו טובה יותר.
ולכן, כל מה שהם צריכים לגרום לאנשים זה לטעום את הקפה שלהם. זה הכל.

ויותר מזה

אם הם יתנו למישהו שממש צריך ת'קפה הזה, ברגע הנכון ובמקום הנכון
את הקפה עם חוויה חיובית ומפתיעה, הם יקבלו לקוח חדש ומרוצה, שגם יפיץ ת'בשורה מפה לאוזן.

שיווק גרילה  - Douwe Egberts vending machine south africe

אז הם העמידו בשדה התעופה מכונת vending ממותגת, שאין עליה שום דבר מיוחד.
לא שלט. לא הסבר, וגם לא פתח לתשלום במטבעות.
רק מקום להכניס ת'יד ולאסוף ת'כוס קפה. וזהו. וחיכו.
אנשים טרוטי עיניים, הממתינים לטיסה נעמדו מול המכונה הזו אובדי עצות.

שיווק גרילה - פיהוק של גבר עם ילד בשדה התעופה של דרום אפריקה

הם הרי ניגשו אל המכונה מלכתחילה כדי לרכוש לעצמם קצת קפאין מעורר. אבל במצבם הם ממש לא הצליחו להבין מה נדרש מהם לעשות כדי לקבל את כוס הקפה המיוחלת. חלקם התרחקו באכזבה וחיפשו פתרון במקום אחר. אבל את חלקם המכונה הזו ממש הפתיעה.
מי שנעמד מול המכונה ו…פיהק, זכה בכוס קפה במתנה.
איך?
המממ… פלאי הטכנולוגיה.

שיווק גרילה - Douwe Egberts facial recognition software

בתוך המכונה, בגובה העיניים היתה חבויה מצלמה, ומחשב עם אפליקציה לזיהוי תווי פנים.
וברגע שחושבו התנועות של שרירי הפנים בתנועת פיהוק
החלה המכונה במזיגת הקפה.
המפהקים המופתעים זכו במנת קפאין מפנקת. בחינם.

שיווק גרילה  - Douwe Egberts Bye Bye Red Eye paper cup

מדליק. לא??

עיניכם הרואות:

This entry was posted in בלוג and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.