זה הכל בשבילך ! עט לנשים מבית BiC

אם את עדינה כמו שלגיה, בעלת ידי פורצלן, את מרוויחה מעט, ומכינה קפה לבוס, יש לנו עט מיוחד בשבילך! BiC for Her עט שפותח לנשים.

 

סיפור נפלא שמעתי הערב מפיה של ענת כץ-ארוג'אס בהרצאתה על פיתוח מוצרים מנקודת מבט נשית. הסיפור על ליין העטים לנשים של BiC. אז הלכתי לחפש קצת ברשת. ואכן, רבות נכתב על קו העטים הזה*.

בסוף 2011 השיק מותג העטים BiC את העט לנשים BiC for Her.
כן, נשים זה בהחלט קהל יעד גדול. אבל מנהלי מותגים ומפתחי מוצרים צריכים להיזהר שלא ליפול אל המובן מאליו, הנמוך ביותר, והפאתט.

זה לא שאי אפשר לפתח מוצרים לנשים. הנה דוגמה לפתרון שמתחשב באמת בנשים. למשל, לדאוג שבחניונים יהיו תאורה וניקיון נשמע כמו פתרון שמבין צורך אמיתי. או למשל במערכות שיתוף אופניים, כמו הדוגמה הישראלית המוכרת לנו 'תל-אופן' יש הגיון לעצב זוג אופניים שיתאים לנשים ולגברים כאחד. כלומר, שיתחשב בגובה של נשים כמו גם של גברים, וכן בנוחות שלהן ושלהם. כמו הצורך להתיישב על אופניים כשאת לובשת חצאית.
במקרה כזה יהיה קל יותר להתיישב על האופניים שבמלבורן, מאשר להתיישב על האופניים שבתל אביב. כי באלו שלנו יש רמה, ובשלהם אין.

זה הכל בשבילך - עט לנשים - אופניים
.

אבל בכל הנוגע לעטים, מה יכול להיות נוח יותר עבור נשים? כף יד המותאמת לכתיבה? אין הבדלים כאלו גדולים, בעיני.

אז מה הם בעצם עשו ב-BiC, בליין המיוחד הזה?
ראשית הם צבעו אותו בצבעים של 'נשים', כלומר אריזות בורוד ובסגול. העטים עצמם מגיעים בצבעי פסטל (על אף שצבעי הדיו בהשקה היו כחול ושחור בלבד). ואני שואלת למה? האם ירוק, לדוגמה, אינו צבע לנשים? ושאר צבעי הקשת?

זה הכל בשבילך - עט לנשים - אריזות
לי זה מזכיר אריזות של פדים ותחבושות הגייניות…

.

הם גם עיצבו את העט (כנראה, לא ניסיתי) דק יותר, ומותאם ליד הנשית העדינה. (קשקוש. לאף אחת מאיתנו אין יד מפורצלן. וההבדל בין עט זה לאחר, לא באמת ניכר).

טוב שהם לא נתנו הנחיות לנשים מה נכון לכתוב…
('היזהרנה מכתיבה על רכבים, כדורגל, פוליטיקה וצבא, או חלילה הבעת עמדה אישית. עדיף שתתמקדנה במתכונים, מכתבי אהבה, והנחיות לעוזרת הבית. אה, תוכלנה גם לעקוב אחרי החלפות החיתולים עם העט החדש שלנו…')

רובנו יודעות ויודעים, אני מקווה, שכאשר מותג משיק ליין מיוחד, הוא גובה עליו פרמיה, כלומר מחיר גבוה יותר. כן, הם מרוויחים עליו יותר.
מחיר גבינה צהובה דקה-דקה, גבוה יותר ממחיר אריזה רגילה של פרוסות גבינה צהובה. נכון?
אז כדאי לדעת שגם עט לנשים הוא יקר יותר מעט לגברים.
נכון לאתמול באתר אמזון. עט כדורי של BiC, עם דיו שחור, בעובי 1 מ"מ
עט לנשים באריזה המכילה 2 עטים עולה 3.99$ אחרי הנחה. מחיר ליחידה: 1.99$
עט לכולם, כלומר, באריזה רגילה המכילה 12 יחידות, עולה 6.99$. מחיר ליחידה: 0.58$
כמעט פי 4 !

זה הכל בשבילך - עט לנשים - השוואת מחירים באמאזון

.

על כל אלה מדברת אלן דג'נרס בעונה ה-10. עצוב כמה שזה מצחיק.

.

אז איך קורה שאנשים בוגרים ואינטליגנטיים באמת משיקים מוצרים כאלו, עם עיצוב כזה, וטקסט שכולל הבטחות מופרכות כאלו, כמו בעטים של BiC? כנראה שהם היו שקועים יותר מדי בנתונים ופחות מדי בהקשבה לצרכנים אמיתיים. למשל, הלחץ מירידה בנתח שוק בקרב אוכלוסיית הנשים, עלול להביא את החברה לפיתוח קונספט, בדיקתו בקבוצות מיקוד, ואמונה מלאה בתוצאות המחקר, כולל כוונות הקנייה של משתתפי המחקר…
לא יותר פשוט לשבת עם אנשים אמיתיים ולהקשיב להם?

אז לסיכום, כמו שאמרה ענת:
1. חשוב להיות מודעות ומודעים לעניין.
2. כדאי שנזכור שבידינו לשנות את המצב.

ואם אתם מנהלי מותגים או מפתחי מוצרים, היזהרו שלא לחצות את הקו הדק שבין מענה אמיתי לצורך, לבין פתרון מגוחך.

 

 

*
פורבס, 30.8.20112  כאן

Storify, ספטמבר 2012 כאן

Buzzfeed אוגוסט 2012 כאן

TIME אוגוסט 2012 כאן

אמה ברוקס כתבה על זה באוקטובר 2012 כאן

This entry was posted in בלוג, מיתוג, עיצוב אריזה and tagged , , , , . Bookmark the permalink.