7 ה-טרנדים שישלטו בשיווק אונליין בשנת 2014

בתקופת החגים, עסקים רבים בונים את האסטרטגיה שלהם ותוכניות העבודה לשנת העסקים הבאה. אמש התפרסמה בפורבס התחזית של ג'ייסון דה-מירס למגמות שיובילו את עולם השיווק אונליין בשנת 2014. תרגמתי, ועיבדתי את הכתבה לישראל, ולקוראים שלי. הנה זה לפניכם טרנדים בשיווק אונליין ל-2014

 7 הטרנדים לשיווק אונליין בשנת 2014.

  1. תוכן. תוכן. תוכן

אחת הדרכים העיקריות באמצעותה חברות בונות את עצמן כאותוריטה בתחומן ורוכשות אמון בקרב קהל הצרכנים היא על ידי יצירת תוכן בעל ערך מוסף באופן עקבי במגוון רחב של ערוצים. התוכן הזה כולל בד"כ מידע רלוונטי לתחום הפעילות של החברה, אבל מידע שמספק גם תובנות או בידור לקהל הגולשים. זה מאפשר לחברה לבנות בהתמדה מערכת יחסים קרובה עם הקהל שלה וליצור קהילה נאמנה של עוקבים. על פי המכון לתוכן שיווקי, האסטרטגיות הכי טובות לתוכן שיווקי הן:  המדיה החברתית, מאמרים באתר החברה, דיוור של ניוזלטר, פרסום אירועי מקרה (Case Studies), סרטונים וכן מאמרים באתרים אחרים.
על ידי שימוש באחד או יותר מהערוצים האלו, עסקים יכולים לבנות מוניטין חיובי בתחום הפעילות שלהם. מגמה זו מצביעה על כך שהשיווק המסורתי להמונים – כמו פרסום בטלוויזיה וברדיו הופך להיות פחות יעיל גם עבור חברות גדולות.

.

2.      גיוון. גיוון. גיוון.

רק לפני כמה שנים, עסקים היו מוגבלים באפשרויות לפעילות שיווקית ברשת, וכל הקמפיינים ברשתות החברתיות התנהלו רק בגדולות שבהן – פייסבוק, לינקדין וטוויטר. כעת אתרי מדיה חברתית חדשים צצים כל הזמן. רובם לעולם לא יצליחו להתרומם, אבל אחרים כמו גוגל פלוס, פינטרסט, אינסטגרם וטאמבלר זינקו בפופולריות שלהם וסיפקו לעסקים שפע של אפשרויות חדשות ליצירת תוכן והפצתו במגוון רחב של צורות תקשורת ועל ידי כך לבנות קהל רחב יותר בערוצים שלא היו בעבר.
כתוצאה מכך, זה הפך להיות נפוץ שעסקים מרחיבים את פעילותם ברשת ומתנסים ברשתות מרובות במטרה להגיע לכמות המקסימאלית האפשרית של צרכנים. נראה שמגוון האפשרויות הרחב הזה הוכיח שהוא יעיל ופורה עבור חברות רבות, משום שזה סייע להן לבסס את שווי המותג שלהן והפך את משימת הזיהוי וההיכרות של מותג ספציפי עבור הצרכנים להרבה יותר קלה ומהירה.

.

3.      תמונה שווה עדיין 1000 מילים, ואולי אפילו יותר

כשצרכנים נחשפים למספר גדל והולך של פרסומות, זה הופך חשוב יותר ויותר להפוך את התוכן לקל ומהיר לעיכול. אם מסתכלים על אתרי המדיה החברתית שהוזכרו בסעיף הקודם ככאלו שהם במגמת עלייה, רואים כי לשלוש מתוך הארבעה מאפיין משותף…  הם שמים דגש על תמונות. העלייה המהירה וההצלחה של פינטרסט לדוגמה היא העדות לכוח ולפוטנציאל הויראלי של תוכן מבוסס תמונה.

גם לפוסטים מוצלחים בבלוגים שזוכים להרבה מאד שיתופים ברשתות החברתיות יש מאפיין משותף אחד: הם מתבלים את התוכן בכמה תמונות הממוקמות היטב כדי לשבור את הרצף ולהדגיש נקודות מסויימות מתוך הכתוב. דוגמה נוספת לכך היא ה-infographics (איורי מידע) המשלבים תמונות עם כמות קטנה של טקסט כדי להסביר נושא ולמסור נתונים סטטיסטיים או מידע שעולה ממחקרים.

זה די ברור שהתוכן מבוסס טקסט המסורתי לא ייצא מהאופנה, עם זאת זה די ברור ששילוב תמונות מועיל מאד לפעילות השיווקית ברשת.

less is more - 2014 טרנדים בשיווק אונליין בשנת 2014

4.      פחות זה אפילו עוד יותר

מסרים עמוקים ומורכבים – out.  מסרים פשוטים וקלים לעיכול – In.

זו מגמה בולטת, גם כשאתה חושב על כמה מהמותגים המובילים בעולם כמו אפל וגוגל, אפשר לראות בבירור שהם מעריכים פשטות. גם חלק גדול מקסמו של פינטרסט נמצא בניראות הנקייה, המסודרת, האסתטית והמינימליסטית.

כיוון שצרכנים רבים כבר 'שרופים' מרוב כמויות המידע והפרסומות הבלתי פוסקות שצועקות להם 'תסתכלו עלי', חלק מהמשווקים הכי חדשניים הולכים בדיוק בכיוון ההפוך. הם משקיעים מאמצים להוריד את הרמה של המסרים בקמפיינים שלהם כדי לא להציף את הצרכנים עם קידום אינטנסיבי.  הפשטות היא במסרים, אבל גם בקידום שירותים ומוצרים שמיועדים להקל ולפשט את החיים של הצרכן, וגם להקל ולפשט את חוויית הקנייה שלו.

.

5.      סלולר. סלולר. סלולר.

בשל השימוש הנרחב (שממשיך לגדול במהירות) בטלפונים חכמים ובטאבלטים,  זה הכרחי ליצור תוכן שיהיה נגיש למשתמשים ניידים.

לדברי הפורבס "87% ממכירות המכשירים המחוברים עד 2017 יהיו טאבלטים וטלפונים חכמים." בין אם מדובר ביצירת גרסה ניידת לאתר האינטרנט או עיצוב 'מגיב' (responsive) לאתר, חשוב לספק חוויה חיובית למשתמשים שגולשים באתר באמצעות המכשירים הניידים. אחרת, יהיה קל לאבד לקוחות למתחרים שלכם שאימצו את המגמה הזו. כשהמעבר ממחשבים אישיים ומחשבים ניידים מסורתיים למכשירים ניידים נמשך, עסקים שלא עלו על הרכבת צפויים לסבול.

 .

6.      מודעות Retargeting יגדלו וישתפרו באפקטיביות

הנה משהו שתפס ממש רק לאחרונה. מודעות retargeting. איך זה עובד?

מודעת retargeting מנצלת cookies בדפדפן כדי לעקוב אחר האתרים בהם מבקר הגולש. ברגע שהגולש עזב אתר מסויים, המוצר או השירות בהם הוא צפה, יוצגו לו שוב ושוב בפרסומות באתרי אינטרנט אחרים ושונים.

עכשיו זה די ברור, מדוע הטכניקה הזו יכולה להיות כל-כך יעילה. עם נתונים של שני אחוזי המרה בלבד של התעבורה בביקור הראשון באתר, מודעת retargeting עובדת כדי להגדיל את יחס ההמרה הכללי, בכך שהיא מזכירה לצרכנים את המוצר או השירות עליו הם הסתכלו.

זה שומר את המוצר ואת המותג במוחו של הצרכן, גבוה במודעות שלו (כמו שאנחנו קוראים לזה בשיווק ב-top of mind של הצרכן). יש אף מחקרים פסיכולוגיים שמראים כי חשיפה פשוטה לשם מותג וללוגו יוצרת היכרות שבונה אמון ומעלה את הסיכוי של הצרכן לקנות אותו. וגם אם לא מתבצעת רכישה מיידית, זה עדיין יכול להשתלם לאורך זמן. בעקבות ההצלחה שהיתה למשווקים רבים עם מודעות retargeting, יש סיכוי טוב שזה יהפוך להיות חלק מהזרם המרכזי בשנת 2014.

 .

7.      הֲיֵלְכוּ שְׁנַיִם יַחְדָּו בִּלְתִּי אִם נוֹעָדוּ ?      קידום אתרים במנועי חיפוש ושיתופים חברתיים יהיו אפילו יותר שלובים זה בזה

אחד הפרמטרים החשובים ביותר מבחינת הדירוג במנועי חיפוש זה עדיין כמות הקישורים הנכנסים לדף מסויים באתר. אבל אי אפשר יותר להכחיש כי לשיתופים החברתיים יש תפקיד חשוב בדירוג ובתוצאות החיפוש האורגני. בכל זאת, זה אחד משלושת עמודי התווך של קידום אתרים (תוכן, קישורים, ומדיה חברתית). מאחר והמטרה של גוגל ושאר מנועי החיפוש היא לספק למשתמשים את התוכן באיכות הגבוהה ביותר והרלוונטית ביותר האפשרית, זה ברור מה החשיבות של מספר השיתופים החברתיים שעמוד, בלוג, מאמר או מוצר קיבלו.  ככל שיש יותר אנשים שמשתפים פיסת תוכן, כך איכותו כנראה גבוהה יותר, ולכן מיקומו של תוכן זה בדפי החיפוש צריך להיות גבוה יותר.

זה לא מקרה שלתוצאות החיפוש הגבוהות יש הרבה שיתופים חברתיים, ושלתוצאות חיפוש נמוכות יש פחות שיתופים.  השיתופים החברתיים יכולים לשמש סוג של אישור חברתי (ממש אות של אמון הציבור) עבור גולש שנוחת בדף הזה. אם הגולש רואה שיש מאות או אלפי שיתופים, סביר להניח שזה משהו בעל ערך. וזו הסיבה שבגללה עסקים מתקינים תוספים חברתיים באתרים שלהם, ומעודדים את הצרכנים לשתף ככל האפשר.

האלגוריתם של גוגל משתנה כל הזמן והוא מאד מורכב. ולכן קשה לנבא איך הוא יתפתח, אך סביר להניח שהוא יותאם לשיתופים החברתיים. ואולי אפילו עד לסוף שנת 2014 מדד השיתופים החברתיים יעלה על מדד הקישורים הנכנסים המסורתי… מי יודע?!

.

לסיכום – שבעת ה-טרנדים בשיווק אונליין לשנת 2014 הם:

1) תוכן מקורי. 2) גיוון – לא רק פייסבוק. 3) תמונה זה חשוב מאד. 4) נקי-פשוט-ממוקד.  5) סלולר!!

6)  מודעות retargeting.   א 7)   פייסבוק וגוגל – תוצאה משולבת.

שתפו אותי – איזו משימה רשמתם לעצמכם לביצוע בשנת 2014 בעיקבות הטרנדים הללו??

.

נ.ב.

בהמשך לרשימת הטרנדים שהכנתי בשנה שעברה… רציתי רק לעדכן שלאמא שלי יש כבר כמה חודשים גם פייסבוק וגם gmail… וזה לא בגללי.

אז מי אמר שנבואה לא מגשימה את עצמה?

כדאי שתקחו ברצינות את רשימת הטרנדים הזו, היא כנראה תתגשם באופן די קרוב למציאות!

.

This entry was posted in בלוג and tagged , , , . Bookmark the permalink.