אין. לי. פקס. >> סקירת הטרנדים ל-2013 לשימושכם מנהל השיווק ומנהל העסקים

אני מודה ומתוודה

אין לי פקס

כלומר יש לי מדפסת רב שימושית, אבל הפקס בה לא עובד

וזה לא מפריע לי כהוא זה

כי מי בכלל משתמש בפקס?

אפשר כל דבר לפתור, ולהעביר באמצעים אחרים.

 

ומכשיר הפקסימיליה הוא לא היחיד, יש עוד אמצעי תקשורת שפסו מן העולם, ויש כאלו שמעמדם נשחק ברגעים אלו ממש.

הנה, למשל האי מייל.

כן האי-מייל.

כבר שמענו על הארגונים שדיווחו שמרגע שהפסיקו את השימוש במייל הארגוני, התפוקה עלתה.

אבל, גם כשמסתכלים על השימוש הגלובלי באי-מייל מגלים שכמעט כל קבוצות הגיל הפחיתו את השימוש באי-מייל. למעשה יש הגירה שלילית מהשימוש באי מייל לטובת הרשתות החברתיות.

הנה המספרים :

בקבוצות הגיל הבאות –  12-17, 18-24, 25-34, 35-44, ו-45-54 יש ירידה במס' המשתמשים במייל. רק בקבוצת הגיל 55-64 ו-65 + יש עלייה בצריכה ובשימוש באי מייל.

זה נכון, גם אמא שלי (75+) יושבת בתדירות רבה יותר על המייל שלה. אבל זה עדיין לא gmail והיא עדיין לא מחוברת לפייסבוק….  והיא לגמרי בשלב של משלוח ג'אנק בנוגע לבריאות אכילת הבננה, הסכנה בטלפונים סלולאריים בתחנות דלק, ומצגת עם נופי סלובקיה… אחחח… פער הדורות. אני הייתי בשלב האבולוציוני הזה לפני 17 שנים בדיוק.

 

טוב, אז איך זה קשור אליך?

בארגונים הגדולים והמסודרים במשק, זו התקופה לרענון האסטרטגיה, לכתיבת תכניות העבודה העסקיות והשיווקיות. ובשלב הזה, חשוב לאתר ולהכיר את הטרנדים שישפיעו על הלקוחות שלך, על השוק שלך, על המתחרים שלך ועליך בשנים הקרובות.

היכרות עם המגמות בעולם התקשורת, תאפשר לך להגיע לקהל המטרה שלך בצורה היעילה ביותר, להעביר להם מסרים בצורה אפקטיבית ולהגדיל את המעורבות שלהם עם המותג והחברה.

 אז כמו שאמרתי' האי-מייל חווה נטישה.

 הוידיאו כערוץ תקשורת הופך לסטנדרט. וכוחו מתעצם באמצעות הרשתות החברתיות.

גם רשתות הסלולר יאפשרו יותר ויותר לקיים שיחות וידיאו על הרשת, מה שתומך מאד בעניין.

סיסקו למשל הצהירה שבסוף שנת 2015 כל התעבורה באינטרנט תהיה בוידיאו!

אם כך, יהיו יותר דברים עם וידיאו – שיתופיות, אירועים, שידורים, פנים ארגוני ומחוץ לארגון ועוד.

  כמובן שאימוץ הסמרטפונים ימשיך לעלות. יש אומרים שכבר בתוך שנה הוא יגיע לכיסוי של 90% ממחזיקי טלפונים סלולאריים. וואוו.

  שיווק מבוסס מיקום בשילוב עם ארנק אלקטרוני ישנו את הדרך שבה צרכנים קונים ומקבלים מידע על מוצרים ואפשרויות.

זה יכול להגביר את הניראות והחשיפה של הקמפיינים שלך, ולהגדיל את אחוז המימושים.

  כן, יש עדיין, ואולי תמיד יהיה מקום לדיוור ישיר ולהשתתפות בתערוכות (השיווק הישן?)

אבל רק אם הם חלק מתכנית שיווק כוללת, רב-ערוצית.

  בה בעת, הצמיחה, הפריסה, הכדאיות, העלויות, והאימוץ של הרשתות החברתיות היא פשוט תופעה שלא ניתן להתעלם ממנה עוד.

ודבר אחרון

  פעם היתה הפרדה מוחלטת בין עולם מוצרי הצריכה לעולם הטכנולוגיה. הטכנולוגיה היתה רק כלי שרת בידי חברות, ארגונים ומותגים לצורך קידומם.

כיום הטכנולוגיה משנה את כללי המשחק. חישבו על זה.

לפני 4 שנים אפ'חד לא ידע מה זה App Store. כיום יש שם קרוב ל-700,000 אפליקציות זמינות להורדה, וכל יום מצטרפות עוד כ-10,000. וזה עוד לפני שהזכרתי את אנדרואיד…

נראה לי שספר הכללים עומד להיכתב מחדש.

אז איך תשתנה תכנית השיווק שלכם לשנים הבאות לאור הטרנדים הללו?

This entry was posted in בלוג and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.