May the music be with you!

.
אחד מן הזוכים באריה הזהב בקטגוריית פעילויות קד"מ הוא המשרד SERVICEPLAN ממינכן בגרמניה. על פעילות חווייתית עבור המותג לגו. הם קראו לזה LEGO BUILDERS OF SOUND וזהו בעצם סטנד התצוגה הזמני הטוב ביותר לשנת 2012!

  הפוסטר של הסרט

הבריף שהגיע מהלקוח –

לגו גרמניה היתה אחת מן השותפים המעורבים ביציאה לאקרנים מחדש של הסרט מלחמת הכוכבים הפרק ה-1 בתלת-מימד. ServicePlan התבקשו לייצר רעיון מרגש כזה שיגייס את המבקרים בחנויות המשחקים, ויעודד אותם לקנות את אחד מהסטים להרכבה של לגו מסדרת 'מלחמת הכוכבים'. הם ביקשו שהפעילות תלכוד את הקסם העצום בעולם של מלחמת הכוכבים ותשלב אותו עם החדשנות והאינטראקטיביות שהם חלק מהטבע של לגו, כל זאת כדי למכור את הסטים של לגו מלחמת הכוכבים בדרך הכי כייפית וחוויתית שיש.

 

איך זה התפתח מרעיון ליישום?

פשוט נתנו ללגו לנגן מוסיקה. לראשונה, לגו גם מנגן, ובתיבת נגינה ענקית, העשויה מ-20,000 קוביות לגו.

את המנגינה המפורסמת של מלחמת הכוכבים תרגמנו לתבנית. על בסיס תבנית זו בנינו ארבעה עולמות של מלחמת הכוכבים, על גבי תוף עגול גדול – בסידור מדוייק כזה שכאשר התוף הסתובב, חלקי הלגו נגעו במנופים קטנים שכל אחד מהם נקש במקלדת ויחד ניגנו את המוסיקה.

לקראת הפרימיירה, אנשים יכלו לנגן בתיבת הנגינה הענקית הזו בבתי הקולנוע ברחבי גרמניה.
כל מי שנתקל בתצוגה המרשימה הזו של תיבת הנגינה מלגו, יכול היה לסרוק את הקוד QR, ולהזמין ערכות משחק של לגו באונליין. כל חובבי מלחמת הכוכבים הופנו לאתר ייעודי חדש בו ניתן היה לחוות ולהתנסות בנגינה באורגן המיוחד הזה.

מדדים להצלחה:

בשבוע הראשון, 60,000 איש בבתי הקולנוע הוקסמו מהאורגן. בלוגרים של תרבות מובילים בכל העולם (כולל Wired.com, huffingtonpost.com, edgadget.com ועוד) דיווחו על האורגן ועל הפעילות, והפעימו את קהילת מעריצי מלחמת הכוכבים, כמו גם מיליוני קוראים אחרים, וכולם הופנו לאתר המדובר להתנסות בחוויה. בשבוע הראשון של הפעילות הסרטון של הפעילות זכה ל-250,000 צפיות ביו-טיוב. במשך פעילות הקד"מ, 5 ערכות לגו מתוך הסטים של מלחמת הכוכבים נכנסו לרשימת 20 הצעצועים הנמכרים ביותר בגרמניה, מה שהפך את 'מלחמת הכוכבים' לקטגוריה של לגו הנמכרת ביותר!

למה בעצם פעילות הקד"מ כל כך התאימה להשגת המטרות?

פעילות קד"מ (פעילות לקידום מכירות) חווייתית בנקודות המכירה מאפשרת נגיעה בלקוחות הקצה. במקרה זה פעילות הקד"מ הוסיפה מימד חדשני ולכן המפגש היה כל כך חווייתי. הוספת הצלילים והקולות חשפה היבט חדש וקריאטיבי לגמרי של לגו, פעילות הקד"מ גרמה לאוהדי לגו להיות מוקסמים, עירבה אותם באופן אישי, ונתנה להם את ההזדמנות לעשות משהו שהם לא עשו בעבר: לנגן מוסיקה באמצעות לגו. כיוון שמוסיקה היא חלק משמעותי בקסם של מלחמת הכוכבים, השימוש במנגינה המרכזית של הסרט היתה הדרך המושלמת כדי למשוך את חובבי מלחמת הכוכבים להצית את דמיונם, וליצור במוחם יקום שלם של LEGO Star Wars.

ועכשיו הסרט

This entry was posted in בלוג and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.