i like package

איך עשייה חברתית משתמשת בתקשורת שיווקית לטובת ילדים רעבים.

 

תמהיל השיווק, כלומר הפעולות שחֵבְרָה עושה כשהיא מוציאה אל הפועל את האסטרטגיה השיווקית שלה, כולל ארבעה נושאים מרכזיים שנקראים בקיצור 4P's ואשר עונים על השאלות המרכזיות:

1. Product – המוצר.

     אילו מוצרים נמכור?

2.  Price – המחיר.

     באילו מחירים?

3.  Place – מקום.

     איפה הם יימכרו?

4.  Promotion – קידום (כולל בין היתר את הפרסום)

     איך הם יקודמו, יתוקשרו? איך הצרכן ישמע עליהם?

ואיפה האריזה? הרי כולם אומרים שהיא כל כך חשובה.

אז יש כאלו שגורסים שהאריזה נכללת גם ב-1. במוצר – שהרי האריזה אורזת את המוצר. וגם ב-4, שהמסרים השיווקיים מועברים אל הצרכנים דרך האריזה.  ואילו אחרים מאמינים שצריך להיות Pחמישי, וזה ה-P  Package.

גם אני חושבת שהאריזה היא אלמנט מרכזי וחשוב בתקשורת השיווקית. ואני מאד אוהבת אריזות. אני מאמינה בכח של האריזה. אני אוהבת את היצירתיות שבאריזה. לכן, נכנסתי לאחד מאתרי האריזות היפים שיש (dieline), שאני נוהגת לבקר בו מעת לעת כדי להתעדכן, וללכת בתוכו לאיבוד. ופתאום נתקלתי בקערת האורז הזו.

 

מסתבר שזו בעצם קופת חסכון

של ארגון אמריקאי העונה לשם Rice Bowls ואשר שם לו למטרה לערב ילדים בגיוס תרומות שיסייעו להאכיל ילדים יתומים ברחבי העולם.

ארגון Unicef מדווח כי ישנם 163 מיליון ילדים יתומים בעולם.

ושבכל 2 שניות נפטר אחד מהם מתת תזונה.

Rice Bowls מגיעים עם הפעילות המיוחדת שלהם ליתומים במדינות: פיליפינים, הודו, אתיופיה, רואנדה, דרום אפריקה, הונדורס, ניקרגואה וטהיטי, ודואגים שיהיה להם מה לאכול. כמו קערת אורז מזינה. ומזינים באופן קבוע כ-1,500 ילדים, שהם 1.5 מיליון ארוחות בשנה.

איך זה עובד?

משפחה, חברה או בית ספר מזמין מהם קרטון של קופות חסכון בצורת קערות אורז. המשלוח חינם, וגם אין עלות על הקופות חסכון.

מי שמארגן את גיוס התרומות (נניח בית הספר) מחלק לכל ילד קערה חסכון וקובע מועד לאירוע (4-6 שבועות לאחר חלוקת הקופות)

במועד שנקבע מגיעים כל הילדים עם הקופות שלהם ועם הכסף הקטן שבתוכה שהם חסכו.

וכולם שוברים יחד את הקופות שלהם

את הכסף שנאסף שולחים אל הארגון, שידאג להעבירו הלאה לבתי היתומים שנמצאים עמם בקשר

ואת הקופות השבורות מכניסים למיכלי מחזור פלסטיק.

קופות החסכון עשויות מפוליפרופילן וניתנות למחזור מלא.

טוב, אז מעבר לעשייה המעוררת השראה

אני מוצאת שהרעיון והביצוע של קערת האורז,  הקרטון וכל החומרים השיווקיים – הוא גאוני

כי הוא מעביר את המסר בצורה ברורה וחדה

כי הוא מגייס את שיתוף הפעולה של הילד, שוב בצורה מאד אינטואיטיבית

והוא פשוט ויפה.

ומה זה קשור אליכם?

זוכרים? דיברנו כבר על עשייה סביבתית וחברתית בעבר.

כזכור, אף אחד מאיתנו אינו גוף פילנטרופי. כל אחד מאיתנו הוא עסק שמחפש להכניס כסף ולהרוויח. מעורבות חברתית פעילה של העסק שלכם יכולה לסייע להשגת עוד מוּדעוּת למותג שלכם, לבידול שלכם מול המתחרים, ולתרומה חברתית.

ואם רעיון – כל רעיון שיש לכם, הוא טוב, מעוצב נכון, וארוז נכון, הוא יעביר את המסר בצורה מוצלחת ביותר. אז אל תחסכו בעניין האריזה.

This entry was posted in בלוג and tagged , , . Bookmark the permalink.