אפקט הפלצבו

 

"…אנחנו הצרכנים פיתחנו תלות פיזית כלפי מותגים. הגענו למצב שבו אם לא נשלם את המחיר המלא עבור האגדה המסחרית, נתפקד פחות טוב. "

אשכרה? אם נשלם בזול על קפה נמס, לא נרגיש שהוא מספיק מעורר אותנו בבוקר???

כנראה שכן. כך עולה מהניסויים שהובילו למסקנה ש"…המותגים גורמים לנו הרבה יותר מסיפוק צרכני. עצם המחשבה שאנחנו בעליו של מותג משנה את ביצועי הגוף והמוח שלנו"!

 

פעם, כשאמא שלי נהגה לקנות מותג, זה היה משום שזו היתה הדרך היחידה שלה לערוב לאיכות המוצר, ולעובדה שהוא יאריך ימים. ואז היתה נפוצה האימרה "אם תקנה בזול תשלם ביוקר". במובן שזה מתקלקל מהר, ואז יש תיקונים, או שקונים חדש, ובסוף מוציאים יותר מאשר אם מלכתחילה היית קונה מותג איכותי, אמין ויקר. היום אנחנו כבר יודעים שהכל מיוצר בסין. גם המקור הממותג וגם החיקוי. ואנחנו קונים מותגים כי הם עונים לנו על צורך רגשי. בניית מעמד בחברה, עידוד לאגו, השתייכות ועוד.

 

אמש התפרסם ב"כלכליסט" המאמר הזה "איך מותגים עושים אותנו טובים יותר"

וממחר אנחנו נבין שכשאנחנו רוצים להגיע לביצועים פיסיים גבוהים יותר, צריך לגייס גם את המוח, והמוח משתכנע כשאנחנו מכניסים למשוואה מותג שמבטיח הצלחה.

 

אפקט הפלצבו בשיווק – מאמר סופר מעניין ופורץ דרך, גם משום שהינו תוצר של מחקרים אותם ביצעו חוקרים ישראליים (הראש היהודי…), ביניהם הנערץ עלי דן אריאלי

 

 

ומה אני אומרת על כל זה? שלמו יותר למנהל השיווק שלכם.  תפקידו של מנהל המותג מקבל מישנה תוקף!

🙂

This entry was posted in בלוג and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.