סקפטיים לגבי סיכויי הזכייה שלכם בפרס האפי? זהירות, הסקפטיות יכולה להשאיר אתכם בקהל בלי הפרס…

חברת MSD ומשרד הפרסום ראובני פרידן הם הזוכים ב'גרנד אפי'.

תחרות האפי (Effie Awards) היא התחרות שמעניקה פרסים על מצויינות בשיווק, ואפקטיביות הפרסום.

התחרות היא של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), בשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום.

 

פרס הגרנד אפי היוקרתי הוענק אמש לחברת MSD ולמשרד הפרסום שלה, ראובני פרידן IPG על המהלך "נלחמים בתופעת הסקפטיות הגברית".

 

 

זוכרים איך זה נראה? הנה הסרט של הקמפיין : 

 

וכך נכתב באתר איגוד השיווק ודה מרקר

המהלךנלחמים בתופעת הסקפטיות הגברית 

קטגוריית התכשירים נגד התקרחות סבלה מתדמית בעייתית בקרב המשתמשים, בעיקר בשל חוסר שביעות רצונם מתוצאות הטיפולים. חברת MSD החליטה לתפוס בעלות על הקטגוריה ולהוביל את השיח על הפתרונות הרפואיים להתקרחות. כדי לעקוף את חסם חוסר האמון הקמפיין לא התמקד בהבטחת פתרון, אלא בהנעה לפעולה באמצעות המסר: "מקריח? גש לרופא העור". במרכז הקמפיין הוצב מסר מדעי-רפואי שנועד לעורר אמון ולחזק את ביטחון המקריחים והועבר באמצעות רופא עור אמיתי. המהלך הפרסומי, שבו הושקעו כ-10 מיליון דולר, נפרס על-פני כמה חודשים וכמה גלים, שיצרו סביבו שיח.

 

השורה התחתונה: המהלך יצר שינוי תפישתי שהניע לפעולה: ב-2010 החליטו 41% מהגברים המקריחים לגשת לרופא העור ולבחון פתרונות להתקרחות. שוק הטיפולים הרפואיים בהתקרחות צמח משמעותית בכ-25% ו-31% מהצרכנים החלו לטפל בפועל בבעיית ההתקרחות שלהם באמצעות טיפולים רפואיים.

אתם יודעים מה חסר בתיאור הזה??

התובנה הצרכנית. הרעיון הגדול שעומד מאחורי המהלך.

 

למה?

משום שהבחירה ברופא העור כפרזנטור, וּבַלוֹגוֹאִים של קופות החולים בקמפיין הם בעיני רק הדרך לבטא את הרעיון.

אבל התובנה הצרכנית היא-היא זו שזכתה הפעם בפרס הגדול.

 

אז אני הייתי מנסחת את התובנה הצרכנית בערך כך:

אני סובל כבר כמה שנים מהתקרחות.

טוב זה בגֵנים, כל הגברים במשפחה שלי סובלים מהבעיה.

אני מאד לא אוהב את העובדה שאני מאבד שיער, ולא את איך שזה גורם לי להיראות. אבל אין לזה טיפול. אני לא מאמין שניתן לגרום לשיער שלי לצמוח מחדש.

הלוואי והיה לזה טיפול אמין.

 

ומה אני ממליצה כדי לזכות בשנה הבאה?

להקשיב לצרכנים. אבל באמת להקשיב. לניואנסים. לשפה.

אם רק נקשיב להם, נגלה אולי שהם סקפטיים, שהם היו רוצים פתרון, ואולי לנו יש את הפתרון האמיתי והטוב עבורם. אז לא שווה לנסות??

 

ברכות לזוכים, ובהצלחה לכול-כם.

 

This entry was posted in בלוג and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.